trekhaak
 
   
 
Klantenservice Vragen Transport Contact Orderstatus Veilig betalen Montagehulp Laagste prijs
 
 
Kies een automerk...
 
Geen auto geselecteerd
Zoeken op merk

 
Zoeken op kenteken

 

Trekhaken  

 
Home > FAQ
 

F.A.Q.

 Product - vragen over trekhaken
 Bestellen - vragen over bestellen
 Bezorgen - Vragen over de bezorging van een trekhaak

Product
1. Wanneer 7-polig, en wanneer een 13-polige kabelset?
De meest verkochte kabelset blijft 7-polig. Dit is de 'ouderwetse' aansluiting die normaliter gebruikt wordt voor boottrailers, fietsendragers en aanhangwagens. De laatste generatie caravans maakt in sommige gevallen echter gebruik van de 13-polige stekker. Deze stekkers hebben onder meer een aansluiting voor permanente spanning en achteruit-rij-licht. Kortom; de 7-polige set is altijd goed voor standaard toepassing. Bent u van plan een caravan te trekken, dan is het raadzaam om de 13-polige set te overwegen.
 
2. Welke 13-polige sets bestaan er?
Er bestaan twee soorten 13-polige sets. Namelijk Jaeger en Multicon. Beide sets zijn 13-polig, alleen de pin-indeling en dikte is anders. Momenteel ziet het er naar uit dat Jaeger de nieuwe standaard gaat worden.
 
3. Ik meet een lage spanning op de stekkerdoos en mijn testlamp doet niets!
De trekhaakmodule herkent geen aanhangwagen. Met de lage spanning controleert de module de aanwezigheid van een aanhangwagen. Na detectie van een aanhangwagen zal de aanhangwagenverlichting naar behoren worden aangestuurd. Sluit een goedwerkende aanhanger of testapparaat aan.
 
4. Na inbouwen van een trekhaakkabelset knipperen de knipperlichten links en rechts op aanhangwagen versnelt. Hoe kan dit?
Sommige trekhaakkabelsets zijn uitgerust met een zogenaamde C2 Controle. Dit systeem controleert de juiste werking van de knipperlichten van de aanhangwagen. Indien er een adapter in de stekkerdoos is achtergebleven herkent dit systeem een aanhangwagen maar ziet geen knipperlichten van 21W op de aanhangwagen. Dit resulteert in versneld knipperen van de knipperlichten.
 

Bestellen
1. Hoe weet ik welke trekhaak ik moet bestellen?
Het bestellen van de juiste onderdelen is bij trekhaken-shop eenvoudig. U kunt via Uw keteken of automerk en type het juiste onderdeel selecteren en stapgewijs doorlopen tot een bestelling. Mocht u u nog vragen hebben kunt u altijd contact opnemen middels telefoon of email.
 
2. Hoe kan ik een onderdeel ( trekhaak) retourneren?
Mocht u onverhoopt een verkeerd onderdeel besteld of geleverd gekregen hebben, dan kunt u dit melden via email, Vermeld hierbij altijd het kenteken, het factuurnummer en het onderdeelnummer. U kunt vervolgens de onderdelen retour zenden. Als u goederen retour zendt worden de door Remshop.nl gemaakte verzendkosten aan u berekend,en ingehouden op het te crediteren bedrag, tenzij de oorzaak van het retourzenden te wijten is aan onjuiste informatie van Remshop.nl. Het retour zenden van onderdelen is alleen mogelijk als de onderdelen ongebruikt, en in de originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) worden aangeleverd. Wanneer het zo is dat u wel de juiste onderdelen heeft besteld, maar u heeft verkeerde onderdelen gekregen, dan worden deze kostenloos omgeruild. Zorg er voor dat de verpakking altijd onbeschadigd bij ons aankomt. Hiervoor verpakt u het geheel bij voorkeur nog eens in een andere doos. U mag geen plakband, stickers etc op de originele verpakking plakken. Wanneer de originele verpakking gescheurd, beplakt o.i.d. bij ons aankomt, brengen wij hiervoor 15% van de verkoopprijs extra in rekening. Mocht het zo zijn dat de verpakking kapot bij u aangekomen is, dan dient u dit vantevoren te melden.
 
3. Wat als de trekhaak niet past?
Houdt er rekening mee dat u zelf altijd eindverantwoordelijk bent voor het bestellen van de juiste onderdelen. Voor éénzelfde type auto zijn vaak verschillende onderdelen gebruikt. Zo kan het bijv. zijn dat twee op het oog dezelfde auto's toch verschillende remmen hebben. Het invullen van uw kenteken leidt meestal tot het juiste voertuig, maar niet altijd. Controleer dus altijd of u de juiste auto geselecteerd heeft. Mocht u onverhoopt een verkeerd onderdeel besteld of geleverd gekregen hebben, dan kunt u het onderdeel aan ons retourneren.
 
4. Hoe kan ik een garantieclaim indienen?
Als u van mening bent dat een bepaald onderdeel voor garantie in aanmerking komt, kunt u dat melden via het contactformulier. Vermeld hierbij altijd het onderdeelnummer en de details van uw order. Zonder factuur kunnen wij geen garantieclaims in behandeling nemen. Voor de afhandeling van een garantieclaim kunt u het onderdeel aan ons retourzenden. Vervolgens wordt het onderdeel door ons beoordeeld. Nadat wij uw garantieclaim hebben beoordeeld en goedgekeurd, wordt het betaalde bedrag gecrediteerd, of een vervangend onderdeel bezorgd.
 

Bezorgen
1. Levert trekhaken-shop ook trekhaken in het weekend?
Nee, helaas kunnen wij alleen op werkdagen bezorgen.
 
2. Kan ik mijn trekhaak / kabelset ook aan de chauffeur betalen?
Nee, dit is helaas niet mogelijk, alle bestellingen moeten per bank zijn betaald voordat ze worden afgeleverd.
 
3. Kan de bestelling ook worden afgehaald?
Nee, dit is helaas niet mogelijk, alle bestellingen worden via onze dagelijkse bezorgroute bij u afgeleverd.
 
4. Verzendkosten trekhaak ?
De verzendkosten zijn afhankelijk van de grootte van de order: Verzendkosten € 7,50 incl. BTW Voor afgelegen gebieden in Nederland moeten wij helaas een toeslag doorberekenen. Voor de afleveradressen met onderstaande postcodes zijn wij genoodzaakt een additioneel bedrag van 18 euro in rekening te brengen.
 
5. Wat is de levertijd van een bestelling ( trekhaak =) ?
Als het onderdeel op voorraad is, wordt het meestal de volgende werkdag geleverd. Wanneer het niet op voorraad is kunnen de levertijden varieren, afhankelijk van levering door de fabrikant
 



 
trekhaak
 

Service


Onze merken
 
 
 

Copyright 2009-2015 Intrastores